Форум » Мебелен софтуер. » К3 Мебель » Ответить

К3 Мебель

dedmin100: Според мен най-гъвкавата и поддаваща се на настройка и автоматизиране програма. Не е много лесна за усвояване, но има открита архитектура и огромни възможности за разширение и допълване чрез писане на скриптове. Захванал съм се да я превеждам на български и имам нужда от помощ. На първо място - най-подходящия превод на каркас, короб и стойка.

Ответов - 151, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 All

administrator2: това за какво е? книга за цветовете? има ги текстурите на егер, кроношпан и други производители, мисля че тия на егер са достатъчни.. не знам к3 портабле прави спецификациите чрез аксес, там се оформя поръчката, не знам как портабле к3 ще се връзва с аксеса, въобще оформяянето на поръчката става в аксес, а само графиката се прави в к3 - външния вид на мебелите...ще пробваме ако направят портабле версия, ако не продължаваме си така.

dedmin100: как да съчетаваш различните цветове при интериора. Помага като се чудиш кой цвят подхожда.

dedmin100: Трябва да стане стига пътищата да са въведени правилно


dedmin100: Связь очень простая. Прототип - это симбиоз макросов и табличных данных в базе. Запрос данных из базы в макросах осуществляется функциями DbVar и PriceInfo. То есть, в базе хранятся данные о параметрах, умолчаниях на параметры, группах, номенклатуре. В макросах эта информация становится известной благодаря функциям DbVar и PriceInfo. А затем, имея эту информацию, происходят любые геометрические построения (либо с использованием системных макросов, либо с использованием команд К3). Только на текущий момент Access здесь не причем. База Access - это, по сути, приложение, позволяющее принимать заказы и хранить и добавлять данные о номенклатуре. К3 практически не работает напрямую с этими данными. Приложение Access готовит для К3 данные (*.ptl, *.ptm и пр.), и К3 читает только эти файлы (которые являются dbf файлами). Эта прототипная связь очень жесткая. С другой стороны, макросы можно связывать с базами данных и другими способами (см. функции и команды работы с базами данных в руководстве по макропрограммированию). С этой точки зрения, параметрические модели можно делать не только с помощью прототипов. Здесь есть большая степень свободы, поскольку можно использовать совершенно разные базы данных и формировать совершенно разные диалоги средствами макроязыка.

administrator2: днес си поиграх с програмата, подредих пак някакви кухненски шкафове. прототипите са малко, трябва още да се добавят, например трябва да видим Кухни стайл от торентс.ру и да използваме каквото има...та наредих шкафовете, тръгнах да слагам цокъл с длиномерите - опа, програмата заби....видовете не работеше зума с колелото на мишката, нито другите команди за зуум - покажи всичко, избери област, намали, увеличи... пробвах ъндо, редактиране на прототипи - нищо не работеше и после цялата програма заби. пак вътрешна грешка, записа файла при последния използван прототип и се затвори.... не е и читава май версията, и други казват че често им дава фатални грешки. ти имал ли си такъв проблем? верно бех отворил няколко шкафчета , цокъл и така нататък в полутон, ама двуядрен процесор и 1ГБ рам трябва да стигат. колкото до задната стена - гърба и при мен с командата накладная стенка го прави гърба вътрешен,а не външен. не знам разстояние с минус и плюс му сложих - същата работа, трябва да се мести ръчно......

dedmin100: Грешки бол - доста вече докладвах. И при отчетите, и при чертежите и при работа с базата данни. Пробвах петата версия - доста по-лека и пъргава, но пък трябва да работиш само в режим wireframes. Бъгава работа. Най-добре да си правиш всичко ръчно, ама много време се губи. В IronCAD толкова лесно се работи в 3D - личи си кога прогрмата изначално е правена като 3D моделер. Пробвах как се прави легло - даваш външните размери на каркаса и най-лесно с Типовой проект-Каркас шкафа

dedmin100: Тука има интересни неща http://woodworking.forumotion.net/forum.htm

dedmin100: Алексей ми прати линк за нови макроси за задната стена - http://ifolder.ru/10467242 Сложи ги в папката C:\Program Files\GeoS\K3-Мебель-ПКМ\Data\PKM\Proto\ И вече работи.

administrator2: денкю за легло външен вид ще се докара, ама сглобки и рамки май няма.... както и да е, за портабле нема новини, а имаше версия 5,6 Р2 - последния им вариант на 5, един пич беше дал пълното дистро, щото много беха направени от демотата, а там са орязани базите - прототипи и не знам още какво...там 3Д цветно си има модул к3 Look, с него си правиш модела в текстури, много тъпо беше направено ама така е при к3 - нещо основно като видове к цвят и текстури няма....

administrator2: е добре де, тия руснаци не гледат ли, не пишат ли за грешките? кухни стайл свали ли ги от торентс.ру? има много макроси на шкафове, ама в 6,2 дали ще работят? пробва ли ги?

dedmin100: Имам ги, но не съм ги гледал! Имаше нов проблем със задната стена - не можеше да се сменя материала и Алексей прати нов скрипт - http://mebelsoft.net/forum/attachment.php?attachmentid=9163&d=1234187913. Виж това - има демо каталог за сваляне http://www.favor-kuhni.ru/catalog_klassika.htm

dedmin100: Програмата си има тънкости при работа с координатната система - СК. Нещо подобно на UCS при Аутокад. Има 4 вида - глобална(ГСК), локална(ЛСК), потребителска(ПСК) и видова(ВСК). Построй нещо, после му изтрий каркаса и после се опитай да добавиш нещо! Вече не се строи спрямо обекта, а спрямо ГСК и трябва да се внимава. Сега ще я разчепкам тая ГСК.

dedmin100: Значи, има разлика при построяването на различни елементи в зависимост от това коя команда ползваш. Направи следното - избери Мебель-Длиномеры-Столешница и после сравни с Мебель-Изделие-Добавить- Прототип-Столешница2. От второто меню се вкарват доста неща, но някак си по-свободно.

administrator2: ще разгледам по подробно днес. ти май сериозно си се захванал? дай да видим с базите какво може да направим, например да добавим текстури на егер. четох ама не разбрах точно как става, пращам ти текстури и моята база, виж що не става. а текстурите - освен номера им сложи и имена - например бук баварски така както ги знаеш и на тези, които искаш и ми ги върни, напиши и как се добавят и аз ще си поиграя да ги сложа в к3.... http://tranz.it/load.php?id=z7NHxCHMMIsZTa7T235133 та програмата прилича на кичен дроу по отваряне на врати и поставяне на мебели от прототипи, правих ъглова кухня и си ги слагаше под необходимия ъгъл вместо само в изглед отпред да речем. ама прототипите са малко, трябва да ги разширим. за мен засега е само за използване пред клиента с готовите мебели, към обков, материали и чертежи нема смисъл, щото няма при мен материал 18 мм, няма минификс с директен монтаж например и още не знам колко обков няма, а оттам и чертежите няма как да станат. ще трябва или да се коригират ръчно чертежите или да се добавя обков, ама това в к3 си е МЪКА като всяко друго добавяне. та май прототипите се редактират само като цяло изделие, а вече създаденото чрез меню ПКМ може да редактираш и отделните елементи - да правиш радиуси, фаски,скосове и т н на отделните детайли.а за глобалната или световна както е в аутокад координатна система - аз винаги съм работил в нея , сменям изгледите като ми се налага и никакви потребителски не съм настройвал. в бкад настройвах, но там е друго....така че аз съм се адаптирал към програмите, а не съм ги адаптирал тях към мене, което може би е по удобния вариант. а защо махна каркаса - за да изкараш чертежи ли? тва ли значи разобрать каркаси - да ги изтриеш? много тъпо, махаш ги и после не може да редактираш мебелите - нали каза че вече не важи по каркаса, по свет-коорд.система . значи ти искаш например страница да сложиш, ама тя излиза по свет.коорд. с- ма като гръб и трябва да я въртиш........

dedmin100: 71 © 2008 ГеоС Каркас определяет систему координат конструкции и умолчания на размеры формируемых деталей. Поэтому, во избежание ошибок нужно следить, чтобы система координат, в которой вы работаете (по-другому она называется пользовательской системой координат, сокращенно ПСК), располагалась следующим образом: начало системы координат - в правой нижней задней точке каркаса, ось X – вдоль ширины каркаса, ось Y – вдоль глубины, ось Z – вдоль высоты. Смотрите рисунок: Изображение каркаса и пользовательской системы координат (ПСК). Если во время работы над проектом ПСК (пользовательская система координат) стала располагаться по отношению к текущему каркасу не так, как на рисунке (см. выше), нажмите кнопку на левой панели инструментов экрана системы. Затем выберите одну из строчек всплывающего меню, в зависимости от того, какую задачу вы хотите решить. ГСК Система координат по умолчанию – возвращает ПСК «на место», то есть в систему координат, которая была в начале работы над проектом. ЛСК Система координат объекта – переносит систему координат в локальную систему координат (ЛСК) указанного вами мебельного объекта. Например, вы увидели, что пользовательская система координат (ПСК) находится не в заднем нижнем правом углу каркаса, как это должно быть, а в ЛСК одной из панелей. Смотрите рисунок: Для дальнейшей корректной работы вам нужно вернуть систему координат «на место».

dedmin100: Не е ли по-добре да се въвеждат материалите както са при производителя. Например H3704 Орех Аида табак 18. Първото е кода, второто наименованието, а третото дебелината защото примерно този модел е с 3 дебелини 18, 25 и 50. Така по-лесно ще даваш заявка защото в много фирми за разкрой и продажба работят с кодовете. [URL=http://www.radikal.ru][/URL]

administrator2: съгласен съм абсолютно, затова дай да направиме обща база за материалите, сложи им имена каквито искаш + кода =H3704 Орех Аида табак 18 например и ми ги върни обратно. аз ще ги въведа и ще ти пратя базата. направи и нещо като как да ги добавям - текстурите къде да сложа например и така и аз и ти ще имаме 1 и съща база. например сложи си ги в неква папка за текстури, аз също ще ги сложа там и ще ти пратя базата....ще добавим и други - кроношпан, уодего, лемез - от футилс съм ги взел - после ще видим обкова и прототипите.едно по едно, виж моята база що не излиза в прототипи материала - ДСП 18 Бук, дъб и орех съм сложил......

dedmin100: Добре. Аз въведох нова група ПДЧ та да ги отделя от другите. Така постепенно ще добавяме наши материали без да ги месим с останалите и когато я запълним достатъчно ще може по-лесно да изтрием каквото не ни трябва. Тая програма е бездънна откъм настройки и трикове затова и не е лесна. Обаче взех да и свиквам и все повече се убеждавам, че си струва труда. За всичко мисля да въведа нови групи на български. За да видиш материалите пробвай следното - стартирай К3 ядрото чрез базата данни - първо стартирай Прием и обработка заказов-Нов заказ-Связ с К3. Я виж имало още едно К3 - К3-Мебельное предприятие http://mebelsoft.net/forum/showthread.php?t=4857

administrator2: това К3 мебелно предприятие версия 3 я има тука http://prostook.forum24.ru/?1-9-0-00000004-000-0-0-1231353935 не разбрах точно разликата, има и график, и разкрой , и коттидж....коттидж е за дървени къщи, там вече ключа е най новия сентинел и няма лабаво... кво правиме с текстурите?

dedmin100: Сега ги разучавам как става. Изглежда те се съхраняват в отделна база данни. Ще стане работата



полная версия страницы